• Nie ćwicz od razu po jedzeniu

    W ten sposób tylko nabawisz się wrzodów żołądka. Po posiłku poczekaj godzinkę lub dwie – odpocznij, zrób sobie drzemkę – i dopiero wpadaj na siłownię.

  • Odpowiedni strój to podstawa

    I nie chodzi nam tu o ilość pasków na dresie. Ubierz się w wygodne ciuchy, które nie będą krępować Twoich ruchów oraz załóż buty odpowiednie do planowanego treningu – komfortowy ubiór zapewni Ci bezpieczeństwo w trakcie ćwiczeń.

  • Nie zapominaj o rozgrzewce

    Gdybyśmy mieli stworzyć listę rzeczy, które najczęściej są przyczyną kontuzji, brak rozgrzewki znalazłby się prawdopodobnie na pierwszym miejscu. Ciało nieprzyzwyczajone do wysiłku nie tylko łatwiej ulega urazom, ale również szybciej się męczy. Podczas rozgrzewki zwróć szczególną uwagę na partie ciała, nad którymi będziesz pracować w trakcie właściwego treningu.

  • Oddychaj

    Właściwy oddech w trakcie ćwiczeń jest jedną z czynności, o której każdy powinien pamiętać – powinien on być spokojny i pełny, no i oczywiście regularny. Dotleniony organizm łatwiej radzi sobie z wysiłkiem.

  • Stawiaj na jakość, a nie na ilość ćwiczeń

    Aby trening przynosił efekty, trzeba skupić się na tym, aby był wykonywany prawidłowo i dokładnie. Nie spiesz się, znacznie lepsze efekty uzyskasz, gdy skupisz się na starannym wykonywaniu danego ćwiczenia. Jeśli masz wątpliwości, czy wszystko robisz prawidłowo, zapytaj się pracownika klubu lub innych, bardziej doświadczonych, klubowiczów.

  • Duże partie mięśniowe na początek

    Gdy decydujesz się na trening dzielony, zacznij od pracy nad większymi partiami mięśni, takimi jak plecy, brzuch czy też nogi, aby później przejść do ćwiczeń na mniejsze partie (biceps, triceps, barki).

  • Pamiętaj o asekuracji

    Jeśli chcesz poćwiczyć z ciężarami, weź ze sobą osobę, która będzie Cię asekurować. Dzięki temu możesz liczyć nie tylko na pomoc w przypadku, gdyby ciężar okazał się zbyt duży – osoba asekurująca pomoże Ci zwrócić uwagę na ewentualne błędy popełniane w trakcie treningu.

  • Pij wodę

    Podczas ćwiczeń bardzo łatwo można się odwodnić. Dostarczaj swojemu organizmowi odpowiednią ilość płynów zarówno w trakcie, jak i po treningu, aby temu zapobiec.

  • Rozciąganie się jest ważne

    O tym też często się zapomina. Rozciągnij się od razu po rozgrzewce oraz po zakończonym treningu. Nie rozciągając się Twoje ruchy są ograniczone, a mięśnie spięte, co nie pomaga w trakcie ćwiczeń. Pamiętając o rozciąganiu unikniesz zakwasów!

Strona Just GYM używa plików cookies, by w skuteczniejszy sposób docierać do klientów, lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Ciasteczka możesz wyłączyć w swojej przeglądarce. Jeżeli nie masz nic przeciwko, ZAMKNIJ KOMUNIKAT